Vertrek naar Palm Cove

7 december 2019 - Palm Cove, Australië

Vanmorgen al vroeg op en inpakken. Een laatste ontbijtje aan de boulevard met Arie waar ook Rob en Annette al zaten,

Om 8.30 vertrokken we en na ca 20 minuten hebben we de vertrekkers uitgezwaaid; wij werden met de bus naar Palm Cove gebracht, ca 30 minuten rijden. Onderweg zei de buschauffeur dat wij  zoveel geluk hebben dat we in een brandvrije omgeving zitten. De enorme branden die nu o.a. rond Sydney niet te blussen zijn. Ze zijn gewend aan bosbranden maar niet zo vroeg in het seizoen en zo hevig. Het heeft hier al 3 jaar nauwelijks geregend en de wind uit het westen wakkert alles nog aan. Er is niet genoeg water om de branden te blussen. Jaren geleden, in 2011 waren er juist enorme overstromingen rond Brisbane en tornado's.

Wij zijn op tijd uit Sydney weggegaan want het schijnt daar vreselijk te zijn.

We zagen onderweg het regenwoud waar we gisteren met de trein en Skyrail geweest zijn. Een prachtige omgeving. We zitten in een mooi appartementengebouw  rond e een leuk  zwembad dat van 25 cm tot 1.60 m diep is. Overal staan ligstoelen waar

Je of in de zon of onder de palmen kunt liggen. Vanmorgen zijn we eerst koffie gaan drinken bij het restaurant aan de boulevard die aan de voorkant van het  hotel loopt. Helaas mag je hier niet zwemmen ivm krokodillen en jelly Fish waarvan een aanraking met je huid snel dodelijk is. Er is 500 m verderop een stuk zee afgezet met netten om veilig te zwemmen maar ook daar hingen rode vlaggen en stond een verbodsbord ivm de jellyfish. Het is een prachtige kust hier: azuurblauwe met wit zandstrand, jammer. We hopen dat we morgen of zo toch nog kunnen zwemmen in zee. We zullen morgen foto's maken, ik ga nu mijn mobiel niet bij me.

Daarna zijn we heerlijk gaan zwemmen, zonnen, lezen en slapen.....eindelijk vakantie😁😁

Tussen de middag hebben we even de restaurantjes langs de boulevard bekeken, een broodje gegeten en wat chips gekocht: er zijn twee kleine conveniencestores waar je wel iets kunt kopen.

's Middags weer lekker  geluierd bij het zwembad, geborreld op het terras bij Gonnie  en Harry en zo meteen gaan we eens rustig een restaurantje zoeken.

Morgen foto's en waarschijnlijk weinig te vertellen.  😎☺🌞🏊‍♂️

1. Rieke:
    7 december 2019
    SUPER gaaf hè die zee, en de omgeving daarbij top
  2. Rian:
    7 december 2019
    Dat ziet er fantastisch relaxed uit 👍🏼 Veel plezier!!!
  3. Herma:
    7 december 2019
    Dat ziet er heerlijk uit en na zo’n intensieve reis is dit wel heel erg lekker. Lekker genieten van al het moois en de mooie zee 😘
  4. Erica van der Waart van Gulik:
    8 december 2019
    We genieten van het niksen, hebben een heerlijk zwembad gelukkig want de Zee mogen we niet in vanwege de kleine, dodelijke walletjes.
  5. Eric:
    7 december 2019
    Ziet er goed uit daar. Lekker hoor. Idd goed dat jullie Sidney achter de rug hebben. Is daar momenteel niet leuk. 🔥
  6. Erica van der Waart van Gulik:
    8 december 2019
    Zeker niet, erg veel rook in de stad. Wel is er inmiddels iets meer controle over de branden daar maar er zijn er nog 56 ongeveer, vreselijk
  7. Nicky en Paul:
    7 december 2019
    Lekker luieren, geniet ervan!!
  8. Erica van der Waart van Gulik:
    Doen we volop🌞🏊‍♂️😁