Laatste dag Cairns

6 december 2019 - Cairns, Australië

Vanmorgen moesten we al om 7 uur op pad naar de haven waar we om 8 uur zouden vertrekken. Ik had gisteravond niets meer geregeld van mobieltjes opladen dus ik liep al vroeg rond te spoken op zoek naar de snoertjes etc maar gelukkig had Erwin wel de wekker wel gezet al sliep hij er dwars doorheen.  (We zijn wel een beetje moe aan het worden).

Enfin....handdoeken halen  bij het zwembad dat nog gesloten was en waarvan de beheerder de juiste sleutel eerst niet kon vinden.....stressen op de vroege ochtend.😣 Daarna hadden we natuurlijk toch genoeg tijd om naar de haven te lopen, daar in te checken en een broodje en koffie te halen😋

Het was een enorme boot waarop we terecht kwamen; we kregen allemaal een wetsuit, duikbril met SNORKEL en vinnen uitgereikt.  De 104 passagiers die binnen en op twee buitendekken een plaatsje probeerden te vinden verspreidden zich over de boot. Uiteindelijk  is het gelukt om toch binnen een tafeltje met bankjes op een Franse groep te veroveren want aan dek was het bloedheet. Koffie en thee konden  we nog even  beneden halen voor de afvaart.

We hebben ongeveer twee uur gevaren naar de eerste snorkelplaats bij het rif. Onderweg is er uitgebreide informatie gegeven over het gebruik van de spullen, de fluit-, bord- en armsignalen die gebruikt worden om te controleren of alles goed is met duikers en snorkelaars en de formulieren  die je moet invullen. Ze nemen uiteraard geen enkel risico.

We voeren donkere  wolken tegemoet en het ging zelfs even  druppelen maar gelukkig zette dat niet door. Helaas stond er te weinig wind om te zeilen dus werd alles op de motor gedaan.

We konden ca 1,5 uur snorkelen maar helaas had Erwin - net als in Indonesië  - problemen met zijn duikbril. Hij is een paar keer teruggegaan  naar de boot om vaseline op zijn snor en baard te smeren om lekkage te voorkomen maar helaas kon hij het niet lang volhouden.  Ik heb prachtige koralen en vissen gezien en de tijd volgemaakt. Helaas had ik geen onderwatercamera maar Linda heeft foto's gemaakt  die ze nog met ons zal delen.

Daarna kregen we een prima lunch en  voeren we door naar het tweede snorkelgebied. Erwin kreeg een andere duikbril en ik een met betere "glazen" zodat ik ook meer kon zien zonder lenzen. Helaas ging  het ook hier niet goed met Erwins bril, dus besloot hij maar terug te gaan en (zoals later bleek flink te verbranden😖)

Deze tweede snorkelplek was nog mooier dan de vorige en ik heb dan ook genoten, zeker met de betere bril.

Na een uurtje moest iedereen terug naar de boot, werden we weer minimaal tweemaal geteld zodat ze zeker wisten dat iedereen  aan boord was.

Rond half 5 waren we terug op de kade, gingen we snel naar het hotel om weer m et een drankje in het zwembad te hangen. Om 7 uur hadden we afgesproken  om met de hele groep te gaan eten omdat de meesten morgen naar huis gaan. Het was heerlijk,  Erwin had een toespraak gemaakt  bij de envelop met geld  die we aan Ria gaven. Nog even een poging om op de boulevard koffie te drinken maar dat lukt hier om half 11 niet meer.

Inmiddels ligt Erwin al een uur zwaar te snurken en worden mijn oogjes ook erg moe. Het is over enen, ik ga ook slapen. Morgen foto's  hierbij want dat kost nl ook heel veel tijd.

Trusten allemaal 😴😴😴😴

1. Margriet:
    6 december 2019
    Wat fijn dat jullie nu echt van de warmte kunnen genieten! En hopelijk nog een rustig weekje samen 'toe'😉👍🏼
  2. Erica van der Waart van Gulik:
    6 december 2019
    Yes over een paar uurtjes 😎😁😴🍷🤣
  3. Erica van der Waart van Gulik:
    8 december 2019
    Erg gezellig met z'n zessen. Gezamenlijk luieren, zonnen, eten en borrelen
  4. Henk José:
    6 december 2019
    "Cairnachtig" samengevat was het een dag om naar uit te kijken......
  5. Erica van der Waart van Gulik:
    😁😀
  6. Gerrit en martha van der vlies:
    6 december 2019
    het was weer prachtig, wat ervaren en beleven jullie heel veel moois, het is en blijft genieten, en dat de vermoeidheid soms om de hoek gluurt, is geen wonder, zoveel indrukken toppie toppie, nog een dag of wat en dan is het voorbij, maar hou het nog even vol!!!!
  7. Erica van der Waart van Gulik:
    Doen we met plezier.
  8. Rian:
    7 december 2019
    Wat lijkt mij dat mooi om het Great Barrier Reef te bewonderen. Wat jammer dat Erwin z’n bril niet goed op kon krijgen, ik zou zeggen eraf die snor en baard 😄
  9. Erica van der Waart van Gulik:
    8 december 2019
    Zal ik hem doorgeven voor de volgende keer😁