Twee dagen later

30 november 2019 - Sydney, Australië

We zitten nu in Sydney waar het weer ca 1,5 uur later is. Gisteravond geen puf meer om te bloggen en nu eigenlijk ook niet omdat we al om 4 uur vanmorgen op moesten staan.

Even kort  dus sinds eergisteren. Helaas geen tijd meer gehad om toen foto's te maken. Vanaf Adelaïde naar Alice Springs gevlogen waar we om ca 5 uur aankwamen.  Boodschappen gedaan bij groot winkelcentrum waar veel  Aboriginals  rondhangen. Triest hoor, die armoede. Mooi hotel met buitenzwembad, Erica lekker gezwommenm geen foto's helaas . Daarna in het hotel heerlijk gegeten en naar bedje.

Gisterochtend om half 9 weg naar de Flying docters, het visitor centra waar we eerst een korte introductie  kregen en daarna een hologrampresentatie. Helaas hadden  we weer te weinig tijd om alle info te lezen in het museum maar de reality bril was erg informatief. We moeten later op de foto's maar lezen wat we gezien hebben. 😣

Onderweg  gestopt bij een kamelensafarifarm voor  koffie. Over de Stuart Highway naar Kata Tjutapark voor info over Aboriginals en een wandeling door het park. Geen dieren gezien, ook geen boemerang werpen omdat er teveel  wind stond. Jammer. We zouden de zonsondergang bij Uluru gaan bekijken maar helaas was het bewolkt. Als verrassing had Ria wel champagne,  fris en wat hapjes geregeld. Uiteindelijk begon het ook nog te regenen dus gingen we maar snel naar ons hotel. Voor het eerst een heerlijke avond om buiten te zitten maar omdat we vanmorgen  al om 5 uur zouden vertrekken, konden we niet lang buiten zitten. Even een glaasje wijn om de fles leeg te maken, een kaasbroodje dat we hadden gekocht  gegeten en naar bed.

Vanmorgen liep de wekker om 4 uur af, het was lekker weer, niet koud in ieder geval dus de warme kleding zat onderin de koffer/tas. Om 5 uur vertrokken we in het donker om de zonsopgang bij Ayers Rock/Uluru te gaan zien. Er was niemand te bekennen toen we  aankwamen, geen wonder want het was bewolkt. Er woei een behoorlijk koude wind waar Erwin niet op voorbereid was met zijn korte broek en t-shirt. Hij bleef met  Arie, die niet te ver mocht/kon lopen, bij de bus in de buurt terwijl  wij een wandeling van ca 6 km gingen maken. Het was echt koud. We zagen de zon heel even op de rots schijnen die daardoor roder kleurde, heel mooi maar erg kort.  Aan het eind  stond gelukkig een auto met koffie, slim hoor om daar met zoiets te staan. Daarna maakten we nog een wandeling met Wayn die ons vertelde  over de gebruiken van de Aboriginals voor wie deze berg heilig is. Sinds begin deze maand mag hij ook niet meer beklommen worden. Daarna vertrokken we naar het visitor centra en ging de zon lekker schijnen. Na koffie en een bezoek aan het museumpje en winkeltje moesten we de bus in om naar het vliegveld  te gaan. Om 12.30 gingen we de lucht in met een hoop turbulentie. Na een 2,5 uur vliegen naderden we Sydney waar het koeler dan normaal scheen te zijn: ca 21°. Het mindere weer schijnt ons te vergezellen. Ook raakten we weer 1m5 uur kwijt ivm de overgang naar een andere tijdzone.

We hebben een mooi hotel waar we gelukkig een paar dagen blijven. Een half uur later, om 6 uur,  moesten we alweer verzamelen in de lobby  om in een flink tempo naar het  metrostation  te lopen zodat we de komende dagen weten waar we moeten opstappen/uitstappen. Met een deel van de groep zijn we lekker  gaan drinken en eten, zowaar buiten omdat de wind ging liggen.

Nu foto's  hierbij zetten, uitbuiken en slapen want ik ben best moe na zo'n lange dag. Ook is het niet handig om een dag geen verslag te maken omdat er dan teveel gebeurd is en info is gegeven om nog met jullie te delen.

Morgen weer een drukke dag....Het is nu 22,30 uur hier dus 🛌

1. Margriet:
    30 november 2019
    Zagen jullie iets van die bosbranden toen je naar Sydney vloog?
  2. Erica van der Waart van Gulik:
    30 november 2019
    Nee, niets gezien. Schijnen nog niet onder controle te zijn maar ruiken en zien hier gelukkig nog niets
  3. Eric:
    Prachtige natuur 👍
  4. Erica van der Waart van Gulik:
    Zeker heel mooi
  5. Herma:
    30 november 2019
    Nu effe lekker bijkomen en alle prachtige belevenissen laten landen op één stekkie 😁. Het wordt nu echt even tijd voor je speelpakjes, het zwembad, chillen en je laten verwennen met lekkere cocktails door zo’n aussie 🍹🍧🌞😎
  6. Erica van der Waart van Gulik:
    1 december 2019
    Niet dus...Geen tijd en geen weer om te zwemmen😥helaas. De speelpakjes blijven in de koffer, het warme vest is er weer uit. Zijn zelfs nog niet bij het zwembad geweest🤔
  7. Nicky en Paul:
    30 november 2019
    We zijn zo’n beetje bijgelezen, wat een super vakantie!! Zoveel gezien al, fantastisch! We lezen veel over wijn, dus dat zit ook wel goed :) geniet er van!
  8. Erica van der Waart van Gulik:
    1 december 2019
    Vreemd dat jullie al die tijd niets kregen maar goed, nu dus wel, Hoe heet de schrijver van Down Under dat we van jullie geleend hadden ook alweer?
  9. Gerrit en martha van der vlies:
    1 december 2019
    wat een indrukken doen jullie op, steeds tijdverschil, maar de inwendige mens houd jullie op de been??? blijf genieten hoor!!!
  10. Erica van der Waart van Gulik:
    1 december 2019
    Dat lukt in ieder geval prima😋😋
  11. Rian:
    1 december 2019
    Wat een vreselijk hoog tempo gaan jullie door Australië heen 😄 Straks heb je weer vakantie nodig om alles te verwerken. Het is wel erg mooi hoor!!!
  12. Erica van der Waart van Gulik:
    Zit er dik in😏