Sydney op zondag

1 december 2019 - Sydney, Australië

Zo, onze kamervisite is net weg: Hans en Hetty, Rob en Annette, Gonny en Harry zijn gezellig op onze kamer iets komen drinken omdat de bar beneden al gesloten  was toen we vanavond om 22,15 terugkwamen.

Maar eerst wat we gedaan hebben. Erwin en ik zijn vanmorgen op de hoek van de straat gaan ontbijten omdat we het ontbijt in het hotel veel te duur vinden. We hoorden dat de anderen daar morgen ook naartoe komen😀

Om 9 uur vertrokken we voor een stadstoer met een eigen bus maar bijna het hop-on-hop-off systeem😏  Uiteraard gaf Ria weer een heleboel informatie; knap zoveel zij weet te vertellen uit haar hoofd maar wij  tweeën zijn een beetje overvoerd inmiddels dus we lieten de meeste info maar even aan ons voorbij gaan. Jasje voor Erwin en vest van Erica mee  en regenjasje voor de zeker heid ook mee want het is bewolkt  maar niet koud gelukkig.

Ik zal bij de foto's  zetten waar ze ongeveer genomen zijn of wat ze voor stellen dan hoef ik dat hier niet meer te vertellen. Het is nl al 0.00 geweest, Erwin slaapt inmiddels en ik wil ook niet te lang meer bloggen; heb vannacht nl slecht geslapen dus ben ik ook moe.

We hebben een aardige indruk van het centrum van deze stad gekregen: relatief oude gebouwen gemengd met moderne maar niet zo spectaculair als  in Melbourne. Het is een enorme  stad met 658 wijken!! Aantal inwoners weet ik zo niet.

We waren net de meeste groepen Japanners  voor die overal foto's  nemen, wat heel lang duurt😣 . We stappen  o.a. uit bij de stoel van mrs MacQuarie, vrouw van de gouverneur van Sydney en kunnen er zowaar een foto  van een deel van de groep laten maken, rijden langs een museum waar ook Rembrandt  op de gevel staat en stoppen vervolgens in de oude wijk The Rocks waar we een blik op de enorm hoge  brug werpen. Wie gaat die nog beklimmen tegen een heleboel dolllars🤔??

We stoppen ook bij Hydepark waar St Mary's Cathedral staat en buiten eeen n grote kerstboom en kerststal. Ze hebben hier onder het plein een fittnessruimte en zwembad liggen en bovenop waterpartijen. Die zien we trouwens ook in de haven: kindertjes spetteren rond in de ondiepe vijvers met fonteintjes die opeens gaan spuiten.

Het havengebied is enorm levendig: het stikt er van de terrasjes, er ligt een enorm cruiseschip voor anker en de nodige andere, luxe schepen. Het is er heel druk maar erg gezellig. Een bezoek aan de Chinese  tuin zo midden in de drukte is heerlijk en natuurlijk het  supersnelle kopje koffie, anders functioneert Erwin niet.😖

Bij het Opera house besluiten Hetty, Annette en ik en Linda en Kevin een voorstelling voor vanavond te boeken; de andere mannen willen niet mee, ook goed hoor. We kunnen nog kaartjes voor Peter Bence krijgen; geen idee hoe en wat verder. Het gaat om de ervaring.

We zijn nu vrij om verder onze dag in te vullen maar het is alweer ca 14.30 en om 18,30 moeten we al bij het Operahouse zijn dus eerst maar eens een terrasje zoeken om iets te eten en drinken. Dat heeft uiteraard weer wat voeten in de aarde want Rob wil bier en wij vooral iets eten en in de zon zitten die nu eindelijk schijnt.😁. We vinden een terrasje bij een Ierse pub waar de mannen aan het bier gaan en wij aan de witte wijn; we eten er heerlijk en besluiten apart op pad te gaan: de drie mannen  met elkaar en de drie vrouwen; eindelijk lekker rustig over het marktje slenteren, leuke winkeltjes en galerietjes bekijken. We zien de heren wel na afloop van de voorstelling. Rob en Hans hebben er weinig vertrouwen in dat wij de weg zullen weten te vinden, Haha.

Als wij bij de haven een terrasje zoeken, zien  we de heren ook zitten maar zij zien ons niet , inmiddels ontmoetten we Gonny en Harry ook daar ergens en zij hebben besloten na een rondleiding in het Opera house naar dezelfde voorstelling te gaan als wij.

Om 18.30 gaan we naar binnen, rugzakken afgeven en we zijn natuurlijk niet in mooie jurkjes maar dat hoeft ook niet: iedereen komt in hetzij een leuke jurk, hetzij in shorts etc, maakt niets uit.

De voorstelling was hartstikke leuk een soort Crazy piano's zoals in Nederland maar dan met één  piano. Peter Bence speelde en paar eigen nummers maar ook Queen, filmmuziek, Beatles en stukken waar we zelf aan mee mochten doen met klappen of de lampjes van onze mobieltjes. Ze begonnen al te klappen en roepen toen  hij op kwam dus blijkbaar is hij hier behoorlijk populair. Na afloop trappelde iedereen op de grond voor een toegift en pas na twee extra stukken, stond men op om staand  applaus te geven.

Buiten stonden de mannen ergens naar de verkeerde uitgang te kijken en waren het wachten een beetje zat. Maar er werden nog lichtbeelden op het dak geprojecteerd  en die wilden wij ook nog even zien en het vuurwerk in de baai tenslotte ook even. Het is een heerlijk  zoele avond, wat een luxe.

De terugweg was nog even een dingetje want de metro bij de haven reed niet dus  moesten we met een bus, trein  en later metro terug naar het hotel waar de bar dus inmiddels ging sluiten,  bespottelijk zo vroeg. Roomservice kon nog wel dus werd er voor de bierdrinkers op onze kamer onder een ander kamernummer bier besteld en hebben wij wijndrinkers onze fles wijn en de halve fles van Hans en Hetty soldaat gemaakt onder het genot  van de toastjes en smeerseltjes die we nog hadden van Alice Springs.

Volgens mij was dit het weer. Ik hoop dat de foto's wat sneller geplaatst worden dan gisteren want mijn echtgenoot ligt te snurken als een gek en ik heb zo langzamerhand ook wel zin in een tukje, morgen om 9 uur op pad.

Welterusten allemaal het is bij kan 1.00 uur🤔veel te laat.

1. Nicky en Paul:
    1 december 2019
    Fijn dat het wat warmer is! En ja als de bar dichtgaat, dan maar zelf gezellig maken :) super tof dat je een show in het opera house bent gaan kijken, mooi om dan met zo’n groep te zijn, voor ieder wat wils.
  2. A3:
    2 december 2019
    Super hoor. Ziet er allemaal geweldig uit. Lekker genieten.