Maandag Bondi Beach en kustwandeling en .........een vrije middag

2 december 2019 - Sydney, Australië

Vanmorgen weer ontbeten bij het tentje op de hoek waar inmiddels meer van onze groep verschenen omdat het ontbijt in het hotel duur en niet zo goed is. Om 9 uur vertrokken we naar Bondi Beach, bekend van Bay Watch; er liepen wel  een paar mannen met spannende broekjes met Bondi Buttocks of zoiets erop.

We (Hetty, Hans en Erica) hadden wel zwemkleding meegenomen maar het stukje tussen de vlaggen waar je mocht zwemmen was erg klein, het woei behoorlijk hard en de zon verdween ook steeds. Na dus een teen in het water gestoken te hebben, legden we de zwemspullen weer in de bus die zonder ons verder reed naar een volgend strand waar we een herkansing zouden krijgen.

We gingen ca 6,5 km langs de kust wandelen, vaak trap op en af 😬 maar het was toch mooi. Halverwege ritste ik mijn pijpen eraf terwijl Erwin nog met een lange broek en jasje liep. De zon scheen af en toe, joepie.

Bij het volgende strandje Tamarama Beach, gingen we koffie  drinken en besloot Hans toch te gaan zwemmen dus gingen Hetty en ik ook mee. Er stonden niet zulke enorme golven zoals aan de westkust maar het was toch heerlijk.  Wel wat koud maar als je eenmaal  door was, was het fijn. Wel waren we regelmatig het contact met de grond kwijt omdat de golven eigenlijk best hoog waren en de grond steil afliep. We zijn in het water gebleven tot de zon weer doorkwam en er toen met veel gelach en omvallen weer uitgegaan. Erwin was wel foto's komen maken maar de rest zat aan de koffie. Snel omkleden en door met de wandeling langs de kust waar o.a. ook een begraafplaats was; een bijzonder uitzicht voor de gestorvenen😏

De groep liep flink door zodat de laatste drie achter raakten door naar plantjes, uitzichten, tekeningen op het pad etc te kijken en  foto's  te nemen. Hier staan bijv tekeningen over een regel m.b.t. de zwemkleding die ze vroeger probeerden in te voeren; de mannen moesten ook rokken aan op het strand en de elkebogen moesten bedekt zijn. Er werd met centimeters gecontroleerd.  Bij Bronte Beach stapten we weer in de bus en reden we binnendoor terug naar het hotel waar we rond 1 uur terug waren.

Met Rob en Annette zijn we even gaan lunchen op de hoek en spraken we voor 3 uur beneden af; wij zouden naar dan naar Manly gaan. Van rusten kwam  niet veel omdat mijn mobiel  helemaal vol  zat en we geprobeerd  hebben die flink op te schonen. Uiteindelijk is dat redelijk gelukt maar niet helemaal. Vervelend🤔

We zijn met de metro en de trein naar Victoria Building gegaan en hebben daar zeker anderhalf uur rondgekeken; wat een prachtige winkels (Zonder prijskaartjes dan weet je het wel). Toen we buiten kwamen hing er een brandlucht en was het smoggy; waarschijnlijk kamen de branden toch dichterbij. We besloten nu snel met de ferry naar Manly te gaan in de hoop dat het daar beter zou zijn. We houden ons hart vast voor de excursie  morgen naar de Blue Mountains.

Enfin, terwijl de rest van de groep een dinnertoer had in de haven waar de lucht ook niet helder was, , voeren wij een lekker eind het water op  en zagen zelfs even een dolfijn. Na een half uurtje landden we op Manly waar het flink woei maar wel helder was. We zijn lekker een souvenirshop ingelopen, hebben daar de nodige inkopen gedaan, zijn verder gelopen naar de boulevard aan de andere kant van het schiereiland en daar op een terrasje  neergestreken om gebruik te maken van het happy hour...eindelijk want tot nu toe was dat van 5 tot 6 en hier tot 7 uur😁. Ieder een coctailtje verder (Rob een biertje) besloten we hier ook maar te blijven eten. Dat was zalig, ook het toetje dat bestond uit drie van de losse toetjes met twee bolletjes ijs erbij voor de jongens. Dit werd een beetje een zooitje omdat Rob geen aardbeitjes met een kroontje wilde en meer ijs maar dat niet kreeg van Annette en mij die voor het onderdeel drie toetjes gekozen hadden😁😁.

We susten hem (en onszelf) met een extra glaasje wijn waarna we redelijk snel terug moesten naar de haven om de laatste ferry terug te nemen. Helaas moesten we eerst  ieder onze tickets met $20 opwaarderen. Terug naar het hotel met de trein en de metro en we waren rond 22. 30 weer terug .

Uitbuikend dit verslag schrijven en de foto's  weer stuk voor stuk erbij plaatsen kost weer behoorlijk wat tijd, maar ja een dag overslaan is ook niet handig.

Inmiddels hebben we gehoord dat onze excursie naar de Blue Mountains niet door kan gaan: het park en de toegangsweg ernaartoe zijn afgesloten vanwege de branden die dichterbij komen. We gaan morgen en beetje terug naar het zuiden en misschien een dokfijnentoer doen, wel moeten we heel vroeg weg om 6.00 uur......😣😣😣😣

1. Elly en Jan:
    2 december 2019
    Ziet er weer gezellig uit. 👍
  2. Rian:
    2 december 2019
    Das toch ook wat die branden daar. Jammer dat de blue mountains niet door kan gaan. Ik hoop voor jullie dat jullie heel veel dolfijnen zullen gaan zien, dat zou een mooi alternatief zijn 😀🐬
  3. Nicky en Paul:
    2 december 2019
    Ziet er heerlijk uit op die stranden! En fijn dat het gezellig is met de medereizigers :) jammerden morgen de excursie idd, maar er komt vast iets moois voor in de plaats