Little bedtime story

19 november 2019 - Perth, Australië

Het is nu 6 uur in de morgen. Terwijl Erwin de slaap der onschuldigen slaapt, lig ik al een uur wakker en heb nog een klein uur te gaan voor we op moeten staan. Radio NPO1, waar ik altijd naar luister als ik niet (meer) kan slapen, zendt Langs de lijn uit; dat kan me niet boeien (sorry Theo en Margriet😉) en ik val er ook niet van in slaap. Dan maar NPO2 met leuke muziek en een quiz maar de zender vliegt er  steeds uit ; vandaar mijn greep naar mijn tablet.

Gisteravond ging het (up of down?) loaden van de foto's  niet erg vlot, helaas. Ik was het op een gegeven moment dus best zat om nog verder te gaan met het blog en de oogjes moesten toe ivm met de wekker die straks afgaat. Ik zal zo proberen nog een paar in het blog te zetten.

Hoewel we eigenlijk van plan waren om iedere avond het kaartje met foto's  uit Erwins camera te halen, dat in mijn tablet te stoppen en daar foto's van te kiezen voor het blog, komt dit er in de praktijk  toch niet van dus gebruiken we de foto's  die ik met mijn mobieltje maak; deze staan ook op mijn tablet dus kan ik ze eenvoudig in het blog zetten (als de WiFi sterk en stabiel genoeg is). Ik zal dus toch wat meer foto's maken; die van Erwin zetten we wel een keer in een plak- of digitaalalbum. Wie wil, kan dan gezellig langskomen en foto's  kijken (wordt zeker volgend jaar pas☺).

Ik schreef gisteravond dat iedereen hier gebruik mag maken van parkjes en groenstroken; het was dus best bijzonder dat we een bordje tegen kwamen met "Keep off the grass" maar dit stond dan ook in een strookje voor een appartementencomplex aan de rand van het park.  Er stonden er een paar te koop: mensen wat een prachtige appartementen staan daar met een heerlijk terras met uitzicht op Swan River. Rob zou nog voor de fun uitzoeken wat ze kosten; in ieder geval teveel voor ons maar zeker minder dan zoiets in Nederland zou kosten. Leuke garage voor  2 tot 4 auto's erbij en gebruik van zwembad.....niet slecht.😁

Iedereen neemt zijn afval mee maar het  vreemde is dat we in Kingspark nergens afvalbakken hebben zien staan, bij ons zou het dan een nog grotere zooi worden dan het al is.

Overigens schiet me net te binnen dat we vanmiddag midden in de stad wel een dakloze man in slaapzak op een bank zagen liggen met eromheen plastic bakken met etensresten en lege flessen; vreemd dat dat blijkbaar getolereerd wordt.

Zo, ik ga nu proberen nog wat plaatjes hierbij te zetten; de Baobabboom en wat andere "struiken" heeft Erwin vastgelegd dus moeten jullie het doen met plaatjes van een vrouwenpad🤓. De wekker loopt zo af dus mensen...tot vanavond.

Oh ja en sterkte met de kou, ik hoorde dat het bij jullie licht vriest . We zijn een heel klein beetje solidair want vandaag schijnt het hier maar 15° te worden, brrr en dat zonder winterjas😖

1. Herma:
    19 november 2019
    Leuk te lezen maar ik ga nu slapen. We wensen jullie veel plezier.
  2. Phil Jones:
    19 november 2019
    Hier was het vandaag een warme 7C met zon. Na uw vakantie een geweldige tijd hebben.
    Phil. xx
  3. Margriet:
    20 november 2019
    Ja, troost je: gisteravond raasde de strooiwagen over het fietspad. Maar het is nu fris en zonnig. Ik heb bardienst, dus er zal wel klandizie zijn. Fijne dag jullie❣👍🏼
  4. Artie:
    20 november 2019
    Leuk te lezen genietse hier is lekker koud 😉
  5. Rian:
    20 november 2019
    Je moet wel genoeg slapen Erica, anders val je straks in slaap bij een excursie 😄
  6. Erica van der Waart van Gulik:
    22 november 2019
    Wil wel maar lukt niet altijd. Gewoon af en toe een half tabletje en hazenslaapjes onderweg.