Eerste avond en volgende dag in Perth

19 november 2019 - Perth, Australië

Na ons tukje gistermiddag hebben we eerst info gekregen over de diverse excursies en daarna zijn we met de hele groep bij Tony Roma's gaan eten. Twaalf mensen en Ria dus inderdaad een kleine groep. Heerlijk gegeten en gezellig gepraat met degenen die vlakbij zaten.  In het hotel was daarna niets meer te beleven dus zijn we lekker gaan slapen na een beetje tv gekeken te hebben.

Vanmorgen mochten we uitslapen en hoefden pas om 9.30 uur te verzamelen voor een stadstoer. Eerst lekkker ontbeten en daarna de bus in. Een stel ging niet mee maar naar hun zoon die hier voor zijn major studeert. Het waait een beetje en is dus niet erg warm, de afritspijpen blijven voorlopig op hun plaats en een vestje zou lekker geweest zijn.

Leuke rit door de stad  en de buitenwijken met prachtige huizen langs bijv. Milliondollarstreet zoals ze dat noemen,  koffie bij het strand van Cottleslow en een stop bij het Anzacmonument (Australian and New Zealand Army Companies) op Monument Hill. Door naar  Fremantle dat  nu ook een buitenwijk van Perth is geworden. Daar even de binnenplaats van de oude gevangenis bekeken en toen hadden we 1,5 uur in Fremantle  om rond te kijken en evt te lunchen. Na een bezoek aan het Shipwreckmuseum (waar o.a. een stuk boeg van de Batavia ligt),  zijn we met een paar mensen richting  cappuccino street gelopen. We hadden toen niet genoeg tijd meer om te eten want de bus was maar een halve dag beschikbaar.

Het is een heel rustige stad, onvoorstelbaar weinig verkeer en overal superschoon. Nergens is een stukje papier of afval te zien. Je mag overal in het openbare groen gaan zitten of liggen, pick nicken etc als je maar alle zooi meeneemt en dat doen ze ook.

We reden daarna naar het  Kingspark,  waar één  stel besloot met de bus terug te gaan naar het hotel en de rest na take away coffees uiteen ging. De twee alleengaande jongelui  hadden al gegeten dus gingen samen op pad en wij gingen met weduwnaar Arie, en leuk stel Anneke en Rob eerst iets eten. Daarna maakten  een forse wandeling door het prachtige park.

Om terug te gaan naar het hotel hadden we een brug moeten vinden maar in plaats daarvan hebben  we een soort trimtrappen  naar beneden genomen ca 50 meter of zo omlaag. We werden steeds voorbijgesneld..omhoog en omlaag ...door trimmende jongelui en een enkele oudere.

Omdat Rob deze route had genomen, mocht hij ons voorgaan richting hotel maar omdat het inmiddels borreltijd was, besloten we maar meteen het centrum in te lopen voor een biertje, een frisje en een plasje. Eten ingeslagen bij Woolworth voor de lunch op Rottnest Island morgen en daarna even terug naar het hotel om iets wat meer aan te trekken. In de loop van de  middag steekt de an Dr. Freemantlewind op; heerlijk als het bloedheet is maar nu iets te fris.

Om 19.30 uur zijn we weer het centrum ingegaan, hebben twee flesjes wijn gekocht  en daarna heerlijk gegeten bij een Indiaas restaurant. We waren de laatsten die het pand  verlieten waarna ze direct dicht gingen. Om 22.00 uur is het hier zo'n beetje afgelopen, zelfs koffie was niet meer te krijgen, ook niet in de lobby van ons hotel.

Nu dus maar op bed dit verslag schrijven en straks lekker  gaan slapen, we moeten morgen bijtijds, om 7.45 uur, op pad naar de ferry.

Bij ons is het nu 23.30, bij jullie cav7 uur vroeger dus kunnen jullie dit nog lezen. Morgen verder. Wij gaan zo slapen want we lopen nog een nacht achter.😴

1. Gerrit en martha van der vlies:
    19 november 2019
    hallo daar, jullie zijn lekker bezig, en genieten volop, hier is het best wel fris, met af en toe zon, blijf vooral zo doorgaan( van je weet wel)en mooie die foto's. Ik ga rustig zitten, ben moe, toch het volgende reisverslag. Vind het bijzonder!!! groetjes van ons.
  2. Elly en Jan:
    19 november 2019
    Hé Buurtjes, jullie hebben het mooi daar!!
    Geniet er van.
    Groetjes,
    Jan & Elly
  3. Eric:
    19 november 2019
    👍 leuk moet lezen dat het zo goed hebben daar.