De laatste twee dagen in Cairns

6 december 2019 - Cairns, Australië

Zo, toch nog maar even snel op de tablet aan de slag al is het weer na middernacht.

Gisteren hebben we een dagexcursie naar het nationaal park Kuranda gemaakt. Niet iedereen ging mee: degenen die naar huis gaan morgen, gingen of een andere excursie doen of golven (Een stel dat eigenlijk altijd apart iets doet )

We moesten  20 min lopen naar  het station, daarna twee uur met de Kuranda Scenic  Railway heen naar Kuranda. Onderweg stopten we bij een mooi  uitkijkpunt en op een plaats waar de trein een bocht maakte zodat wij -vanuit onze laatste coupé - mooi zicht hadden op de rest van de trein. Bij Kuranda hebben we eerst lekker koffie gedronken, toen de leuke winkeltjes afgeschuimd, lekker geluncht (en niet de natuurwandeling gemaakt die Ria had gemeld als optie 😏).

Toen de tijd om was  gingen we met de Skyrail Rainforest Cableway in twee etappes naar beneden. We zagen het enorme, prachtige regenwoud onder ons. Onderweg konden we uit stappen om de waterval nog eens te zien en fotograferen maar Erwin en ik b lkeven zitten. Bij de volgende stop moest iedereen eruit en overstappen maar je kon ook nog een korte wandeling met een ranger maken door een stuk regenwoud. Erwin besloot door te gaan, ik heb de extra wandeling gemaakt en kon tenslotte aankijken bij de rest van de groep die later naar beneden kwam. Gelukkig stonden aan het eind allerlei bussen klaar zodat we niet meer naar het hotel hoefden te lopen.

Toen snel het heerlijk warme zwembad in en hangen met een...twee drankje(s) omdat het happy hour was, wat een luxe.

Wij gingen daarna niet eten met de anderen maar hebben heerlijk  Japans gegeten en nog een kop koffie aan de boulevard gedronken. Het is hier overdag enorm warm en vochtig maar we genieten van de warmte en zeker in de avond is het hier heerlijk. Er is een leuke boulevard zoals bijv.  in Spanje waar je heerlijk kunt slenteren en over de Zee kunt uitkijken, strand is er niet maar wel een leuk openbaar  zwembad met stadsstrand.

In het hotel ben ik na oogjes  schoonmaken  de tandjes poetsen op een van de twee bedden gestort, geen idee wat Erwin nog gedaan heeft🙄😴😴😴😴

1. Eric:
    6 december 2019