Dagje Rottnest Island

20 november 2019 - Perth, Australië

De tijd van bloggen vannacht tot de wekker afliep ben ik bezig geweest om foto's  te downloaden, wat bijna niet lukte. Bij de receptie geklaagd en gehoord dat we Premium WiFi moesten aanvragen met een code...,.pfff, had ik dat geweten.

Enfin, om 7.45 uur lopend op pad naar de haven (Onderweg een regenbui dus de regenjasjes niet voor niets meegenomen en de stevige Freemantle Doctorwind woei om de oren). Ca 20 minuten lopen. Om 9.15 begon de afvaart naar Freemantle waar we na 45 min nog zo'n 130 passagiers ophaalden. De overtocht over een stuk Indische Oceaan over een ruige zee waarbij het water over het dek sloeg en de Japanse vrouwen aan dek  luidkeels gilden. Een paar van ons genoten van de woeste zee, ook al werden we een beetje nat. We zagen de driemaster uit de haven van Freemantle ook optornen tegen de golven.

Op het eiland Rottnest eerst aan de koffie en om 11.30 uur met een bustour over het eiland, waar we onderweg veel foto' s namen en Quokka's zagen: vriendelijke buidelbeestjes die een beetje op ratten lijken.

We zagen prachtige baaien, een vuurtoren, hoorden allerlei verhalen over het eiland en de bewoners en hun geschiedenis. Daarna koffie en meegebrachte lunch nuttigen waarna we erachter kwamen dat er geen treintje meer naar de kanonnen reed en er ook geen bussen meer omhoog gingen. Dus bezochten we het kleine museumpje daar met gruwelijke verhalen over de behandeling van de Aboriginals.

In afwachting van het vertrek van de boot zijn we maar een biertje gaan drinken met het grootste deel van de groep. De jongsten bleken achteraf te zijn gaan zwemmen hoewel het niet echt warm was door de stevige wind.

Rond 17.00 uur met de boot over iets rustiger water teruggegaan naar Perth en daar de gratis bus naar North .... gepakt om iets te gaan drinken en eten. Onder de leiding van Rob liepen we heen en weer om een Italiaans restaurant te zoeken. Uiteindelijk vonden we , na een biertje in een Ierse pub, een goed Italiaans restaurant waar we heerlijk  gegeten en gedronken hebben. We moesten wel teruglopen naar ons hotel. Nu zitten we samen met een wijntje op bed: Erwin doet een spelletje, ik het blog.

De foto's die ik vannacht niet k oon d downloaden, lukken nu redelijk dus ik zet er nog een paar van vandaag op. Maar, ik ben moe en het zat dus iedereen de groetjes en welterusten. Morgen vertrekken we naar Margaret River. 😘

1. Paula:
    20 november 2019
    Dus je weet nu ook waarom het Rottnest Island heet? Dat de nederlanders die naam bedacht hebben, omdat ze dachten dat het ratten waren. Leuk he die quokka’s :-)
  2. Erica van der Waart van Gulik:
    22 november 2019
    Hebben inderdaad het hele verhaal gehoord. Schattige beestjes☺
    Nu speuren naar Kangero's; vandaag eentje heel in de verte gespot🤓
  3. Trees:
    20 november 2019
    Zo te lezen genieten jullie er goed van
    Veel plezier
  4. Rieke:
    20 november 2019
    Wat mooi he die stranden??? Maar alles ligt wel ver uit elkaar/ of lopen, maar het is wel genieten en veel horen, jullie genieten er echt van, TOPPIE
  5. Herma:
    20 november 2019
    Leuk om zo mee te kunnen reizen 😀. Je schrijft leuk Erica en de foto's maken het af. Genieten dus lekker mee