Vertrek naar Margaret River

21 november 2019 - Margaret River, Australië

Vanmorgen  om 8 uur vertrokken; de zon schijnt  maar waait nog steeds. We rijden vandaag ca  280 km totaal. Als echte Hollandse groep (volgens o ze Vlaamse reisleidster) willen we binnen een rdelij hoe tijd koffiedrinken. We stoppen bij the Croocked Carrot, waar ze speeltoestellen voor de kinderen hebben, een oude tram en plantjes in een pick up. Ze zorgden ook voor een soort nnevelscherm tussen het terras en buiten; misschien voor de vliegen die nu in steeds grotere aantallen aanwezig zij op onze stopplaatsen😥.

Even verderop stoppen bij in Cowaramup waar iedereen tot verdriet van de dorpsbevolking altijd voorbijreed. De bewoners van het dorp (ca 8000 mensen)hebben daar iets op gevonden: ze hebben een heleboel voorbeelden  van koeien neergezet o.a. de vergulden koe, en houden ieder jaar een koeiencontest waarbij iedereen als koe verkleed is. Ze hebben hiermee ook een keer  het Guinness  Book op records gehaald.

Lunch bij Margaret River en daarna door naar Leeuwin Lighthouse , de grootste vuurtoren in Australië.  Hier komen de Indische en de Zuidelijke Oceaan  samen op het meest Zuidwestelijke puntje van Australië. We waaien  uit onze kleren; het lijkt  Nederland wel. BRRRR.  Op de terugweg naar Margaret Rover, lopen we nog een uurtje langs de kust omhoog naar de monding van de Blackwo oud River; ook  voor onze Ria een onbekende wandeling. Verrassend genoeg zien we in een flits een dolfijn en verderop Pelikanen!  We wandelen soms over of langs een camping waar diverse caravans en soms tenten staan; leuk om te zien hoe ze hier kamperen.

Na een uurtje stappen we weer in de bus die verder gereden was, rijden naar Margaret Rover doen even de su supermarkt aan en rijden naar ons hotel: een soort motel met rijen appartementen met eigen terrasjes. Achter ons ligt een petanque baan waar een k iuet met ballen bij staat dus ontstaat er een spontane competitie; eerst tussen drie van de mannen en daarna tussen de mannen samen en hun vrouwen samen. De vrouwen winnen uiteindelijk😁

Om kwart over 8 gaan we naar het restaurant waar we een gezellige  en zeer verwarrende tapasmaaltijd nuttigen.

Nu even dit alles verwerken terwijl de tv het laatste nieuws meldt.

1. Els:
    21 november 2019
    Zo te horen hebben jullie het leuk. 👍
  2. Gerrit en martha van der vlies:
    21 november 2019
    sorry heb even niet gereageerd, nu weer wel, hoor alleen maar leuke en gezellige dingen, ga lekker door, jullie zijn best bofkonten hoor.!!!!!groetjes van ons.
  3. Erica van der Waart van Gulik:
    22 november 2019
    Jullie hoeven niet overal op te reageren, hoor. Mag maar moet niet☺
  4. Eric:
    21 november 2019
    Leuk verslag , en leuke foto’s.
  5. Elly en Jan:
    22 november 2019
    Veel plezier zo te lezen, geniet met volle teugen 👋
  6. Elly jacobs:
    22 november 2019
    leuk hoor, jullie reisverhalen te lezen en daardoor mee te beleven! Geniet ervan! Elly heeft vandaag goed nieuws ontvangen wb gezondheid: alles ok, hoeft niet meer terug te komen.
  7. Erica van der Waart van Gulik:
    Heel fijn, Elly. Gefeliciteerd met deze goede uitslag😁