Naar Cairns

4 december 2019 - Cairns, Australië

Vanmorgen eerst uitgeslapen  tot ca 8 uur, spullen ingepakt,  ontbeten op de hoek en daarna naar het zwembad op het dak van het hotel. Erwin plaatst de foto's van gisteren bij het verslag dat Erica vanmorgen vroeg gemaakt had. De data en tijden blijken nu helemaal niet te kloppen 😖

Om 11,45 klommen we de bus in, wat is het hier heerlijk weer; zo hadden we het graag de hele vakantie gehad, nu maar afwachten hoe het straks in Cairns zal zijn: op de weerkaart staat bewolking. 🤨

We vertrokken rond 15.00 uur, het is officieel twee uurtjes vliegen maar de klok kon na aankomst met een uurtje teruggezet worden. Verwarrend ook voor het verslag en de foto's, daar klopt af en toe niets meer van.

Het is hier behoorlijk warm en klam zoals we al gehoord hadden maar het regent tenminste niet; dat zou ook zomaar kunnen hier. Snel de koffers uitgepakt en naar de haven gelopen waar we ons vrijdag moeten melden voor de zeiltocht naar het reef. Het is een gezellig plaatsje met een leuke boulevard met een groot openbaar zwembad, heel bijzonder, palmen, restaurantjes en winkeltjes.

Omdat het zo klam is, stoppen we halverwege de terugweg om een flink glas bier te drinken met de groep. Daarna verlaten de jonkies ons en gaan we op zoek naar een restaurant waar we met  9 personen kunnen eten; het wordt de Italiaan. Het werd weer een gezellig etentje met dit keer de mannen aan het ene tafeltje en de vrouwen aan het andere🤪

Morgen gaat een deel van de groep naar Daintree, wij gaan met de rest naar Kuranda, een groot natuurpark met een skyrail.

Mijn telefoon staat  nog steeds op 8 foto's back-uppen dus dat schiet niet op. Nog even een paar fotootjes bij dit verslag en dan lekker slapen; ieder in een eigen groot bed🙄

1. Rian:
    4 december 2019
    Een mooi programma voor de boeg, het klinkt fantastisch. Ben heel benieuwd naar de foto’s. Ik wens jullie weer veel plezier!!!
  2. Rieke:
    4 december 2019
    Geniet daar vooral van het weer, hier is het een mistige bedoeling,
  3. Nicky en Paul:
    4 december 2019
    Cairns is fantastisch! Geniet ervan :)
  4. Eric:
    4 december 2019
    Geen rassenscheiding maar sexe scheiding bij jullie. 😘
  5. Erica van der Waart van Gulik:
    6 december 2019
    Heeeel soms maar hoor, is af en toe practisch😁
  6. Trees:
    4 december 2019
    Hoi lieverds een drukke maar zeker mooie vakantie zijn jullie aan het beleven we genieten er van mee😘