500 km naar Adelaïde

27 november 2019 - Adelaide, Australië

Gisteren na aankomst geen foto's meer gemaakt behalve van de dames die het op hun heupen hadden😁 en Erwin met Jos die saken de kaketoes  bij de bbq voerden.  Het vlees gisteren  was lekker, salade erbij, wijntje en voor mij een kussen onder mijn billen. We moesten borden uit ons  huisje halen, dachten dat het weer een van de vele grappen van de chauffeur was. Na afloop met een paar mensen nog koffie met een drankje in het restaurant  genuttigd en daarna ging iedereen naar zijn kotje, wij om het verslag te maken.

Vanmorgen  was het maar 6° maar ook lekker crispy. Er zat een tweetal kaketoes op onze vensterbank naar binnen te kijken toen we het gordijn optrokken, schattig; eentje stond even later op de drempel maar hebben we toch maar buiten gelaten.

We vertrokken rond 8 uur en maakten het ontbijtje voor Hetty, Hans en ons in de bus ; de anderen hadden het ontbijt in het hotel waardoor we later vertrokken.

Vandaag hebben we ruim 500 km  voor de boeg dus dat wordt flink doorrijden en een paar stoppies. Uiteindelijk viel het best mee, Ria vertelde het eerste uur  de geschiedenis van de Aboriginals, een heel verhaal dat ik hier nu niet ga herhalen, hoe interessant  het ook is. We stopten  in Dimbola, een dorpje  zoals we in Amerika gezien hadden, voor koffie (een foto hier moeten we nog van Lisa krijgen). Nog een fotostop bij Pink Lake en ergens waar witte kangoeroes  te zien waren.

De lunchstop was in een dorpje met een leuke picknickpaats; we (met Hans en Hetty) haalden daar meteen wijn en spullen voor het ontbijt . Nog een stopje in het dorpje Coonalpyn waar ze silo's en een tunneltje hebben laten beschilderen zodat er meer mensen zouden stoppen. In  Hahndorf kregen we een uur om rond te lopen; hier hingen ook borden met de aankondiging dat Sinterklaas in aantocht  zou zijn. Het dorp is gesticht door Mr Hahndorf die in Europa mensen probeerde over te halen om hier te komen wonen. Ze kregen een boerderij en wat grond en zaden voor de landbouw.  Tijdens W O 1 kreeg men alen beetje een probleem met Duitsers en veranderde en de naam in Ambleside maar na  W O 2 werd de oude naam weer gebruikt.  Bij een oud stel Nederlanders  dat in al vanaf 1950 hier woont, kochten we een grappig bordje voor op de Kip. Verderop vliegennetjes en we maakten een foto in een alpacashop waar ze schattige alpaca's voor Kerst in de etalage hadden staan. We mogen de foto's van de mobiel van de eigenaresse fotograferen omdat de etalageruit zo spiegelt.

Om 5 uur leggen we de laatste 25 km naar Adelaïde af waar we weer in een Ibishotel logeren, dit keer met meer ruimte in de kamers Omdat je nergens in het openbaar alcohol mag drinken en we morgen de net aangeschafte fles wijn niet mee mogen nemen, vraag ik of we ergens in het hotel de wijn mogen opdrinken. Hoewel dat niet de bedoeling is , mogen we bij de bar, lekker buiten op het terras onze fles leegdrinken; we krijgen ook 4 glazen. Om kwart over 7 gaan we met Hans, Hetty, Lisa  en Kevin op zoek naar een restaurant. We belanden na enige omzwervingen bij een Italiaans restaurant waar we heerlijk buiten gegeten hebben.

Morgenochtend kunnen we nog iets  doen hier; we moeten om 13.00 uur verzamelen. Nu wéér uitbuiken hoewel het alweer slaaptijd is. Het is hier weer een half uurtje vroeger, behoorlijk verwarrend🤔

Tot morgen allemaal🛌😉😘

1. Eric:
    27 november 2019
    St Nicolas is de kerstman toch?
  2. Margriet:
    27 november 2019
    Zooo, dat was een hele ruk! Ik snap wel dat je dan voor wijn aan het ontbijt zorgt... 😳🍷😜
  3. Erica van der Waart van Gulik:
    goed hè😋😂
  4. Rian:
    27 november 2019
    Ja, wijn voor het ontbijt 🤣🤣🤣
  5. Erica van der Waart van Gulik:
    lekker wijntje hoor😋😉