Op naar Melbourne

23 november 2019 - Melbourne, Australië

Vanmorgen ging de wekker om 5.15 uur opdat Erwin nog even kon douchen. Een kwartiertje later stapte ik uit bed met één oog open en één  oog dicht😉; het was wel erg vroeg, te vroeg ook om iets te eten. Een kopje koffie voor Erwin en thee voor mij en het ging wel weer.

Precies om 6 uur stapte iedereen toch vrolijk de bus in om in een half uurtje naar het vliegveld gebracht te worden. We moeten zelf op de terminals kofferlabels en instapkaarten printen. Het is wel handig als de labels aan de juiste handvatten geplakt zitten😣. Gelukkig waren er aardige dames om iedereen te helpen, ook om de koffers die te zwaar waren ( we mochten meer dan 20 kg meenemen maar dan moesten deze handmatig door de machine geleid worden) weg te krijgen.

Alles ging best vlot dus er was genoeg tijd voor een hapje en koffie en zelfs om eindelijk eens een goede zonnebril voor mij te kopen😎. Kan ik straks mooi gebruiken voor mijn nieuwe oogjes😀

Om 7.40 uur vertrokken we. Onderweg kregen we een lekker hapje en na drie uurtjes vliegen arriveerden we in Melbourne; overigens zijn we onderweg 3 uur kwijtgeraakt, dus was het hier inmiddels 14.35 uur. De bagage kwam weer redelijk vlot, er stond een bus op ons te wachten en binnen de kortste keren waren we in de stad bij ons Ibishotel. Het is even passen en meten in de kamer want die is klein. We zetten de stoel voor de deur en één koffer onder het tafeltje aan een kant van het bed. Aan de andere kant heb je (ik dus) nog twee voetjes breed om langs het bed te schuifelen. Enfin, het mag de pret niet drukken.

Even snel omkleden en om 4 uur met de groep in bijna looppas door de stad naar de Yarrarivier waar Ria ons de vele terrasjes en restaurantjes wilde laten zien. Deze stad is heel anders dan Perth: daar is het heel rustig en schoon; gisteravond was er wel iets van leven omdat het weekend begon maar hier in Melbourne bruist alles😁 .

Het is hier druk, erg gezellig, er zijn heel veel mooie winkels (zag ik in mijn ooghoeken😏); er staan kleurige gebouwen, er rijden opgeleukte trams en er is enorm veel moderne hoogbouw met af en toe wat ouders ertussen. Wel zijn er ook aardig wat daklozen en bedelende mensen en het is niet superschoon.

Veel hebben we nog niet gezien omdat we uiteindelijk  op een terrasje bij de rivier zijn neergestreken met de hele groep waarna die zich splitste en wij  met Harrie en Gonnie (zonder laarsjes☺; voor degenen met kleinkinderen) fish&chips bleven eten. De zon begon onder te gaan en dan wordt het  ook hier weer koud.  We wilden om 20.00 uur toch nog even de gasshow zien op de boulevard, hadden we dat vast gehad😲 Onderweg waren er de nodige straatartiesten die ook eetgeld bij elkaar probeerden te krijgen met grappige voorstellingen, mooie tekeningen en schetsen zoals ze  in Parijs maken.

De gasshow was niet erg spectaculair: we dachten dat de vlammen uit een soort palen in de rivier zouden komen maar ze bleken uit een soort reckamezuilen te komen. Daarna snel richting hotel, onderweg op de koffie bij Starbucks omdat we nog geen leuk, klein koffietentje konden ontdekken. Dat komt morgen vast wel.

Nu op bed dit verslag schrijven en maar eens proberen te slapen hoewel het eigenlijk pas 20.00 uur is waar we vandaan komen, maar we zijn natuurlijk wel al 14 uur op.🙄 Tot morgen allemaal🛌

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Margriet:
    23 november 2019
    Lekker, die Sumo Man! Speciaal voor jou, Erica? Geniet van je slaapkamertje❣️ Denk maar aan kamperen... 👍🏼🤪 Veel plezier daar 👊🏻🥰👌
  2. Erica van der Waart van Gulik:
    23 november 2019
    Hij heeft zich wel expres "opgeblazen" voor mijn foto😀
  3. Rian:
    26 november 2019
    Wat mooi om die oude gebouwen tussen het moderne te zien staan. Ook de kerstversiering is echt fantastisch!!!